رویدادی با موضوع تجربه کاربری برای اولین بار در ایران با حضور و سخنرانی فعالان این حوزه برگزار میشود. با توجه به اهمیت مفهوم تجربه کاربر در خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک، این رویدادی قابل توصیه به فعالان صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران است.
محل برگزاری این همایش مرکز همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی تهران است.
میلاد اسلامیزاد دبیر این رویداد گفت: تجربه کاربری تهران با محورهای استراتژی طراحی، طراحی تعاملی و طراحی محصولات آنلاین و با هدف آشنایی مدیران، دانشجویان، فعالان صنایع و طراحان گرافیک با تاثیرات ماهیت طراحی تجربه کاربری برای مصرفکنندگان ایرانی برگزار میشود. برای ثبت نام در این همایش میتوانید به وبسایت همایش تجربه کاربری تهران مراجعه کنید.
درباره تجربه کاربر بیشتر بدانید
تجربه کاربر آن چیزی است که مشتری نهایی میبیند و منشاء عمده قضاوتها درباره عملکرد و کیفیت محصول یا سرویس است. به عبارتی توجه به تجربه کاربری، بخش مهمی از روند توسعه نرمافزار و یک عنصر مهم برای رسیدن به موفقیت هر محصول یا خدمت فناورآنه است.
در تجربه کاربری گاهی این سوال مطرح میشود که چطور در بازاری با این پیچیدگی محصولاتی ارائه میشوند که به طور شاخص مطرح میگردند؟ چگونه است که یک محصول مشتریان بیشتری جلب میکند و تعامل بهتری با مشتری میکند و در یک کلمه زندهتر و تعاملیتر است. تجربه کاربر در مورد ایجاد تجربه دیجیتالی است که برای کاربر نهایی بهینه شده است. این به معنای درک نیاز و خواسته کاربران و سپس ایجاد محصولات و خدماتی است که آن نیازها را پوشش دهد.
تجربه کاربر چیزی فرای طراحی عملکرد و واسط کاربری است و شامل استفاده موثر از فناوری، ارائه محتوای ارزشمند، تعامل کاربر منطقی، قابلیت استفاده، سهولت استفاده، به کارگیری استانداردها و اثربخشی به منظور کمک به کاربر برای انجام اهدافش است.
بنابراین تعاریف میتوان چنین گفت که، تجربهی کاربری یک مفهوم انتزاعی است و به احساس کاربر مربوط میشود، تجربهی کاربری به احساس، درک مخاطب از محصول، لذت، زیبایی و متغیرهای مبتنی بر تجربه نیز ارتباط پیدا میکند.
تجربه کاربری تجربهای است که کاربر در مواجه با محصول یا خدمت (همه ابعاد آن) بدست میآورد. بنابراین میتوان تجربهی کاربری را، خلق هر چیز (thing) معنا دار و به یاد ماندنی، که توسط یک سازمان برای مشتریان ایجاد میگردد تعریف نمود.